Praktische informatie

Antwoorden op belangrijke vragen over Bright New World

Hieronder vindt u praktische informatie over Bright New World die van belang kan zijn voor u als participant.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze informatie? Of heeft u een vraag over een ander specifiek onderwerp? Bel ons dan op 020-  638 82 26. Wij staan u graag te woord.

Waar vind ik de koers van Bright New World?

De actuele koers en het koersverloop van het fonds vindt u hier.

Wat is het minimale aankoopbedrag?

Voor Bright New World is de minimale eerste inleg € 10.000,-.

Kan ik Bright New World ook aankopen via mijn eigen depotbank?

Nee, u kunt de Bright New World-participaties alleen aankopen bij Bright New World. Wilt u aankopen, ga dan naar het aankoopformulier.

Hoe kan ik mijn inleg voor Bright New World overmaken?

Bent u nog geen participant in het fonds, ga dan naar het aankoopformulier. 

Participeert u al in Bright New World en wilt u bijkopen? Maak het bedrag (minimaal € 100.-)  als volgt over:

-  naar rekeningnummer NL40ABNA0831516917
-  op naam van Stichting W&O Beleggingsfondsen
-  vermeld in de omschrijving van uw overboeking de fondscode, WO-BNW, en uw participatienummer (verplicht).

Wij kunnen alleen uw storting accepteren indien de tenaamstelling van uw rekening waar de storting vandaan komt, exact overeenkomt met de tenaamstelling van uw participaties.

Ontvang ik een bevestiging van mijn storting?

Zodra uw storting bij ons binnen is, ziet u dat in het portaal.

Hoe kan ik (een deel van) mijn participaties in Bright New World verkopen?

U kunt elke week (een deel van) uw participaties verkopen. Hiervoor maakt u gebruik van het verkoopformulier. Print dit formulier uit, vul het volledig in en stuur het naar Wijs & van Oostveen Fund Management B.V., t.a.v. Administratie, Antwoordnummer 11400, 1000 PG Amsterdam. Of stuur een scan of een foto van het ingevulde formulier per e-mail naar: administratie@brightnewworld.nl.

Zodra wij uw verkoopopdracht hebben ontvangen, wordt deze op het eerstvolgende uittredingsmoment uitgevoerd. In de week daarop wordt de verkoopopbrengst overgeboekt naar uw bankrekening.

Wanneer kan ik Bright New World-participaties aan- en verkopen?

Opdrachten opgegeven tot en met zondag worden in de week erna uitgevoerd. De uitvoering vindt plaats tegen de waarde van de participaties per dinsdag en wordt geboekt in uw portefeuille per woensdag. De transactie is uiterlijk vrijdag zichtbaar in uw portefeuille. Heeft u (per saldo) verkocht dan wordt de opbrengst uiterlijk op de vrijdag naar u overgeboekt.

Kan ik een automatische incasso laten terugboeken?

Ja, u kunt de incasso binnen 8 weken na afschrijving via uw bank laten terugboeken. Dat gaat als volgt. Zodra de afschrijving wordt teruggeboekt, ontstaat er een debetstand op uw participantennummer. Om deze debetstand op te heffen, zal de beheerder participaties gaan verkopen. Dat kunnen meer of minder participaties zijn dan de beheerder eerder voor u heeft aangekocht. Dat hangt af van de koers op het handelsmoment. Een voorbeeld: met uw automatische incasso van € 50,- zijn 5 participaties tegen een koers van € 10,- aangekocht. Stel dat de koers op het handelsmoment is gedaald naar € 8,- dan zal de beheerder 6,25 participaties moeten verkopen om de debetstand van € 50,- op te heffen. Het omgekeerde is natuurlijk ook mogelijk.

Wat houdt afgeleide identificatie in?

Bij afgeleide identificatie wordt u geïdentificeerd aan de hand van bijvoorbeeld een overboeking vanaf uw bankrekening. Bright New World maakt gebruik van deze afgeleide identificatie. Dit biedt veel gemak voor u, omdat u zich dan niet apart hoeft te legitimeren bij ons op kantoor.

Voor afgeleide identificatie gelden echter wel strikte spelregels. U dient het bedrag voor de aankoop van participaties over te maken van de bankrekening die u op het aankoopformulier heeft opgegeven. Ook dient de tenaamstelling van deze rekening exact overeen te komen met de tenaamstelling van de participaties in Bright New World.

Als u bijvoorbeeld geld overmaakt vanaf een rekening die alleen op uw naam staat, maar u heeft ingeschreven op de naam van u en uw partner, dan kunnen wij de afgeleide identificatie niet uitvoeren.

Waar vind ik het fiscale overzicht?

De jaaroverzichten vindt u in het klantenportaal, onder “Overzichten”. Op de laatste pagina vindt u een toelichting op het jaaroverzicht. Log in op het klantenportaal om te overzicht in te zien en te downloaden.

Keert Bright New World ook dividend uit?

Het fonds keert geen dividend uit. Het fonds ontvangt wel dividenden uit de aandelen die zij in bezit heeft. Door de ontvangen dividenden, neemt de waarde van het fonds toe. Dit geldt dus ook voor de waarde van uw participaties. Ontvangen geld uit dividenduitkeringen worden door de beheerder veelal weer geïnvesteerd in financiële instrumenten.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

U kunt uw e-mailadres eenvoudig online wijzigen met dit formulier. U ontvangt direct een bevestiging in uw mailbox.

Hoe wijzig ik mijn adres?

U kunt uw adres eenvoudig online wijzigen met dit formulier. U ontvangt direct een bevestiging in uw mailbox.

Hoe wijzig ik mijn vaste tegenrekening?

U maakt een verificatiestorting van €0,01 over naar NL40ABNA0831516917,  op naam van Stichting W&O Beleggingsfondsen, onder vermelding van VTR wijziging en uw rekeningnummer bij W&O Beleggingsfondsen.

Belangrijk is dat de tenaamstelling van uw nieuwe tegenrekening exact gelijk dient te zijn aan de tenaamstelling van uw rekening bij W&O Beleggingsfondsen.